خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
تأثير مصرف مکمل کراتين بر آمونياک خون و برخي شاخصهاي عملکردي و ساختاري در تکواندوکاران نخبه
تأثير مصرف مکمل کراتين بر آمونياک خون و برخي شاخصهاي عملکردي و ساختاري در تکواندوکاران نخبه
قیمت : 12,000 تومان9,600 تومان
توصيف و اولويت بندي عوامل انگيزش شغلي معلمان تربيت‌بدني نيشابور براساس نظريه هرزبرگ
توصيف و اولويت بندي عوامل انگيزش شغلي معلمان تربيت‌بدني نيشابور براساس نظريه هرزبرگ
قیمت : 10,000 تومان9,000 تومان
عملکرد تمرینات مختلف در ارتباط با ورزش کوهنوردی و سیستم های انرژی زا
عملکرد تمرینات مختلف در ارتباط با ورزش کوهنوردی و سیستم های انرژی زا
قیمت : 10,000 تومان9,000 تومان
تیراندازی
تیراندازی
قیمت : 8,000 تومان7,200 تومان

تأثير سطح مهارت الگو بر عملكرد و يادگيري مهارت سرويس سادة واليبال

تأثير سطح مهارت الگو بر عملكرد و يادگيري مهارت سرويس سادة واليبال

تأثير سطح مهارت الگو بر عملكرد و يادگيري مهارت سرويس سادة واليبال


مقدمه

امروزه شاهد اجراي ماهرانه و خارق العاده ورزشكاران برجسته در صحنه‌هاي ورزشي هستيم، نمايشي از قدرت، خلاقيت و هنر كه بي‌شك سوالات زيادي را در ذهن هر بيننده‌اي ايجاد مي‌كند. چگونه مي‌توان يك مهارت جديد را آموخت؟ چگونه اين مهارت‌ها پيشرفت مي‌كنند؟ و چگونه مي‌توان تا اين حد در اجراي مهارت‌ها پيشرفت كرد؟ پاسخ به اين سوالات مي‌تواند بسياري از نكات مبهم را روشن نمايد.

يكي از اهداف اصلي تربيت بدني، تسهيل فراگيري مهارت از طريق آموزش مناسب است. پژوهشگران علم تربيت بدني همواره در تلاشند تا با معرفي روشهاي علمي جديد، توانائي معلمان و مربيان را در آموزش افزايش دهند. بدن منظور دانشمندان رفتار حركتي طي سالها تحقيق و مطالعه سعي كرده‌اند تا عوامل اثرگذار بر اجرا و يادگيري مهارت‌ها را شناسائي كنند.

بدون شك يكي از مهمترين عوامل مؤثر در فرايند يادگيري، نمايش مهارت است. نمايش مهارت يكي از قدرتمندترين ابزارهايي است كه مربيان تربيت بدني از آن به منظور انتقال اطلاعات مربوط به مهارت به فراگير در يك زمان كوتاه استفاده مي‌كنند. معلم يا مربي تربيت بدني به اين دليل مهارت را نمايش مي‌دهد كه باور دارد فراگيران نسبت به توصيف كلامي از اين طريق، اطلاعات بيشتري را در زمان كوتاهي دريافت مي‌كنند. معمولاً يك الگوي ماهر به منظور آموزش مهارت حركتي جديد به فراگير مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

در سالهاي اخير، نظريه پردازان يادگيري حركتي اين سوال را مطرح كرده‌اند كه آيا براي يادگيري مشاهده‌اي يك مهارت حركتي، الگوي ماهر تنها نوع سودمند الگوست؟ (لي و وايت، 1990؛ پالاك و لي 1992). در اين ارتباط تحقيقات زيادي نيز انجام گرفته است.

براساس نتايج اين تحقيقات، درگير شدن مشاهده‌گر در فعاليت هاي شناختي الگوي در حال يادگيري، يادگيري مهارت را تسهيل مي‌كند. طرفداران الگوي درحال يادگيري معتقدند كه الگوي ماهر به جاي توسعة چگونگي درك و شناخت از اجراي مهارت، تقليد از جراي مهارت را اجرا توسعه مي‌دهد. به اين دليل كه الگوي ماهر، اطلاعات بدون اشتباهي را به مشاهده‌گر ارائه مي‌كند، در حاليكه الگوي در حال يادگيري مشاهده‌گر را درگير فرايندهاي حل مسأله مي‌كند (8).

اخيراً، اين رويكرد آموزشي سوالاتي را در مورد استفاده ترجيحي از مدل ماهر در يادگيري مشاهده‌اي مطرح كرده است. ليكن يافته‌هاي تحقيقي در اين زمينه به نتايج قطعي و مسلمي دست نيافته است. بنابراين در اين تحقيق، سعي شده است كه تأثير سطح مهارت الگو را بر يادگيري يك مهارت حركتي مورد بررسي قرار دهد.

. Demonstration

- Correct model

- Lee and White

- Pollock and Lee

- Learning model

فهرست مطالب

عنوان.................................. صفحه

فصل اول: مقدمه و بيان مسأله................

مقدمه.......................................

بيان مسأله.................................

ضرورت و اهميت تحقيق........................

اهداف تحقيق................................

فرضيه‌هاي تحقيق.............................

پيش فرضهاي تحقيق...........................

محدوديت‌هاي تحقيق...........................

تعريف عملياتي متغيرها......................

فصل دوم: مروري بر ادبيات تحقيق.............

مقدمه.......................................

زمينة نظري موضوع تحقيق.....................

اثر بخشي يادگيري مشاهده‌اي از ديدگاه دو نظريه يادگيري حركتي

تبيينهاي اوليه اوليه از يادگيري مشاهده‌اي...

تبيين ميلر و دلار...........................

توجيه بندورا از يادگيري مشاهده‌اي...........

تحليل اسكينر از يادگيري مشاهده‌اي...........

مشاهدة نمايش چگونه بر يادگيري اثر مي‌گذارد؟.

عوامل مؤثر بر يادگيري مشاهده‌اي.............

ويژگي‌هاي الگو..............................

ويژگي‌هاي نمايش.............................

ويژگي‌هاي مشاهده‌گر

توجيهات رشدي در الگودهي

پيشينه تحقيق...............................

نتيجه‌گيري..................................

فصل سوم: روش تحقيق.........................

روش تحقيق..................................

جامعه تحقيق و آزمودنيها....................

متغيرهاي تحقيق.............................

ابزار اندازه‌گيري...........................

روش جمع‌آوري اطلاعات.........................

نحوة اجراي آزمون ..........................

مراحل آزمون................................

روشهاي آماري...............................

فصل چهارم: يافته‌هاي تحقيق و تجزيه و تحليل آنها

تجزيه و تحليل توصيفي يافته‌ها...............

تجزيه و تحليل استنباطي يافته‌ها.............

فصل پنجم: بحث و نتيجه‌گيري..................

خلاصه تحقيق.................................

بحث و تفسير يافته‌ها .......................

پيشنهادهاي پژوهشي..........................

فهرست منابع................................


فهرست جداول

شمارة جدول............................. صفحه

(1ـ4) امتيازات نتيجه اجراي مهارت سرويس ساده واليبال در گروه مشاهدة الگوي ماهر..........................

(2ـ4) امتيازات نتيجة اجراي مهارت سرويس سادة واليبال در گروه مشاهده الگوي در حال يادگيري................

(3ـ4) ميانگين امتيازات الگو يا فرايند اجراي مهارت سرويس سادة واليبال براي گروه مشاهدة الگوي ماهر........

(4ـ4) ميانگين امتيازات الگو يا فرايند اجراي مهارت سرويس سادة وليبال براي گروه مشاهدة الگوي در حال يادگيري

(5ـ4) نتايج آزمون تحليل واريانس عاملي مركب در مورد تأثير گروه و مرحلة آزمون بر نتيجة اجرا..................

(6ـ4) نتايج آزمون تحليل واريانس عاملي مركب در مورد تأثير گروه و مرحلة آزمون بر الگو يا فرايند اجرا.........

(7ـ4) نتايج آزمون تي مستقل براي متغير نتيجة اجرا در دو گروه مشاهدة الگوي ماهر و در حال يادگيري در مرحلة پيش آزمون

(8ـ4) نتايج آزمون تي مستقل براي متغير فرايند اجرا در دو گروه مستقل مشاهده الگوي ماهر و در حال يادگيري در مرحلة پيش آزمون

(9ـ4) نتايج آزمون تي مستقل براي متغير نتيجة اجرا در دو گروه مستقل مشاهدة الگوي ماهر و در حال يادگيري در مرحلة پس آزمون

(10ـ4) نتايج آزمون تي مستقل براي متغير فرايند اجرا در دو گروه مستقل مشاهده الگوي ماهر و در حال يادگيري در مرحله پس آزمون

(11-4) نتايج آزمون تي مستقل براي متغير نتيجة اجرا در دو گروه مستقل مشاهده الگوي ماهر و در حال يادگيري در مرحله يادداري

(12ـ4) نتايج آزمون تي مستقل براي متغير فرايند اجرا در دو گروه مستقل مشاهدة الگوي ماهر ور در حال يادگيري در مرحله يادداري


فهرست نمودارها

شمارة نمودارها......................... صفحه

(1ـ4) مقايسه نتيجة اجراي مهارت سرويس ساده واليبال بين مراحل مختلف آزمون در گروههاي مشاهده الگوي ماهر و در حال يادگيري

(2ـ4) مقايسه الگو يا فرايند اجراي مهارت سرويس سادة واليبال بين مراحل مختلف آزمون در گروههاي مشاهدة الگوي ماهر و در حال يادگيري............................................

(3ـ4) مقايسة نتيجة اجراي مهارت سرويس ساده واليبال بين گروههاي مشاهده الگوي ماهر و در حال يادگيري در مرحلة پيش آزمون

(4ـ4) مقايسه الگو يا فرايند اجراي مهارت سرويس سادة واليبال بين گروههاي مشاهدة الگوي ماهر و در حال يادگيري در مرحلة پيش آزمون............................................

(5ـ4) مقايسة نتيجة اجراي مهارت سرويس سادة واليبال بين گروههاي مشاهده الگوي ماهر و در حال يادگيري در مرحله پس آزمون

(6ـ4) مقايسة الگو يا فرايند اجراي مهارت سرويس ساده واليبال بين گروههاي مشاهده الگو ماهر و در حال يادگيري در مرحله پس آزمون

(7ـ4) مقايسة نتيجة اجراي مهارت سرويس سادة واليبال بين گروههاي مشاهدة الگوي ماهر و در حال يادگيري در مرحلة يادداري

(8ـ4) مقايسة الگو يا فرايند اجراي مهارت سرويس سادة واليبال بين گروههاي مشاهده الگوي ماهر و در حال يادگيري در مرحله يادداري ............................................

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

تأثير سطح مهارت الگو بر عملكرد و يادگيري مهارت سرويس سادة واليبال 180 ص_1548445280_21305_2358_1392.zip0.13 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 10,800 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت